The "WTF" Trade Deadline / עומר מזיג

???I know right

מה קרה כאן???הבטיחו לנו deadline רגוע כהמשך למגמה של שתי העונות האחרונות. בפועל?

כאוס מוחלט.

אז בואו נעשה סדר – כמה מסקנות כלליות:

  • למי שלא הבין עדיין – זאת ליגה של הכוכבים. דראגיץ יכול לדרוש טרייד בהתראה של יומיים לרשימה מצומצמת של 3 קבוצות, ולקבל אותו בלי בעיה.
  • למי שלא הבין עדיין – ווג' הוא סופר-הירו. דיווח על כל הטריידים בזמן אמת. כל מי שאין לו טוויטר – שיקח דקה עכשיו לפתוח חשבון ולעקוב אחריו. יותר טוב מכל אתר חדשות.
  • למי שלא הבין עדיין – פילי ביזיונית – נרחיב על הפרטים בהמשך, אבל הינקי עושה מהלכים שאפילו ב2K לא היה לי מצפון לעשות. אני מקווה שיצליחו לשקם אמון עם הקהל המסכן הזה יום אחד.
  • למי שלא הבין עדיין – זה לא רק אתם בעבודה או בבית ספר – תנו ל30 אנשי עסקים ממולחים חופש ארוך של 9 ימים לבצע משהו, והם עדיין ידחו הכל לרגע האחרון.

 

ועכשיו לחלק המפחיד – מעבר קבוצה קבוצה. מהפשוט אל המסובך, הנה זה בא:

וושינגטון:

הגיעו: רמון סשנס

עזבו: אנדרה מילר

חייב להגיד שלא הבנתי. מילר בשלב הזה היה בדיוק הוטרן שהיה עוזר להרכב השני של וושינגטון בפלייאוף, והראה בכמה משחקים העונה שיש לו עוד כדורסל. במקומו מגיע סשנס שאיכזב בערך בכל מקום מאז מילווקי, וסט היכולות שלו בהתקפה תואם בדיוק את זה של וול. רע מאוד גם אם נראה שולי יחסית.

סקרמנטו:

הגיעו: אנדרה מילר

עזבו: רמון סשנס

באופן מוזר, טרייד רע גם מהצד הזה. מה סקרמנטו תעשה עם אנדרה מילר??אני יודע שג'ורג' קארל מת עליו אבל בשלב הזה לשלוח אותו לקבוצה שלא צריכה לנצח יותר העונה?נדיר לראות טרייד שרע עבור שני הצדדים, אבל זה אחד כזה.

מינסוטה:

הגיעו: קווין "Big Ticket" גארנט

עזבו: ת'ד יאנג

הWTF הראשון שלי לערב זה. אני לגמרי מבין שמינסוטה לא רוצה לנצח השנה [abbr title="ואולי תהיה הראשונה בהיסטוריה להעמיד 3 בחירות ראשונות עוקבות באותו הסגל"]ובונה על עוד בחירת לוטרי בדראפט הקרוב[/abbr], אבל זה טיפה מוגזם לא?מבין שגארנט זה הרבה פיקנטריה וה"Big" יתייחס למחיר של ה"Ticket" עד סוף העונה במשחקי הבית, אבל הבחור היה גמור לפני שנה. יאנג שחקן "Serviceable" לחלוטין והיה שווה בחירת סיבוב ראשון רק לפני כמה חודשים – לא יכולתם לקבל עליו יותר?שארלוט לגמרי הייתה מסכימה לקבל אותו בתמורה פי ג'יי היירסטון ובחירת סיבוב שני – לא חבל?

ברוקלין:

הגיעו: ת'ד יאנג

עזבו: קווין "Big Ticket" גארנט

לפחות בדימיון שלי, ככה זה הלך:

בילי קינג: שומע?גארנט ובחירת סיבוב ראשון על ת'ד יאנג.

פליפ סונדרס: תלוי. מה ההגנה על הבחירה?

בילי: טופ 0 מוגנת. אין אף אחד שאנחנו אוהבים במחזור הדראפט הזה.

פליפמעולה. אז סגרנו על הבחירה של 2015?

בילי: (טון נחלש) היא כבר של ההוקס…קח שנה אחרת!

פליפ2016?

בילי(טון נחלש) של הסלטיקס…שנה אחרת!

פליפ17?18?

ביליחבוב אתה תגיע מתישהו ל2020?

פליפעזוב עזוב לא צריך בחירה – עד אז כבר שנינו לא נהיה מועסקים פה.

ביליעיוני!

טרייד מצוין של הנטס. יאנג שחקן מצוין שנכנס בדיוק ל4 שיכול לרווח עבור לופז ופלאמלי את הצבע, וגם החוזה לא נורא (קשה להאמין עכשיו שהוא יצא מאופציה של 10 מיליון דולר לעונה הבאה, אבל נחיה ונראה). הנטס כרגע במירוץ צמוד על המקום ה8 במזרח עם שארלוט בוסטון ודטרויט, כאשר השתיים האחרונות יוצאות מחוזקות מהיום הזה, והם יצטרכו כל עזרה שהם יכולים לקבל.

ניקס:

הגיעו: אלכסי שבד, שתי בחירות סיבוב שני

עזבו: פבלו פרג'יוני

Blahhhhhhhh. עלאק פיל יביא את דראגיץ. עם מלו בחוץ עד סוף העונה, זאת הבחירה שלי לMVP שלהם:

https://www.youtube.com/watch?v=RYTSnzNFwCk

ניו אורלינס:

הגיעו: נוריס קול, ג'וסטין המילטון, שון וויליאמס

עזבו: ג'וש סלמונס

Nice! הפליקנס משיגים מחליף בקו האחורי לג'רו הולידי הפצוע, ועוד שחקן לרוטציה הקצרה שלהם. מאוד חשוב למצוא חינמים כאלה בNBA וניו אורלינס מרוויחה פה נכס לא רע בנוריס קול.

פורטלנד:

הגיעו: ארון אפללו, אלונזו ג'י

עזבו: בחירות סיבוב ראשון ושני ב2016, תומאס רובינסון, וויל בארטון, ויקטור קלאבר, ויהוא אורלנד

טוב המצאתי את האחרון, אבל חייבים להודות שזה נראה מתאים.לפורטלנד היו בערך שישה שחקני ספסל בינוניים להחריד (תוסיפו את אלן קראב דורל רייט ומיירס לאונרד) והם הצליחו להפוך שלושה מהם לשחקן חמישייה. אף פעם לא נעים לתת בחירת סיבוב ראשון, אבל אפללו נותן להם עומק רציני שלא היה להם בכנפיים, [abbr title="הוא או באטום – תלוי אם האחרון יצא מהסלאמפ שלו לפי שאפללו יחליף אותו בחמישייה"]ומשלים ספסל טוב עם בלייק וקיימן לקראת הפלייאוף[/abbr]. לאפללו יש אופציה של 8 מיליון דולר לעונה הבאה שהוא לא עומד לנצל, וזה לגמרי טרייד של כאן ועכשיו, כשגם אלדריג' לופז ומתיוס מסיימים חוזה העונה. פורטלנד, בדומה לממפיס לפני חודש, בוחרת בהווה על פני העתיד. נראה איך זה ילך להם. אני על העגלה.

דנבר:

הגיעו: בחירות סיבוב ראשון ושני ב2016 של פורטלנד, תומאס רובינסון, וויל בארטון, ויקטור קלאבר

עזבו: בחירות סיבוב ראשון של OKC (מוגנת טופ 18 לשלוש השנים הבאות), ג'אוויל מגי!!!!, ארון אפללו, אלונזו ג'י

הנה משהו שהיה צפוי ביום הזה. יום לא טוב לדנבר, שרחוקה מידי גם מהפלייאוף וגם מהלוטרי וספק אם תספיק לרדת מספיק נמוך בשביל בחירה טובה. הטרייד על אפללו מצוין בטח כשזה שחקן שמסיים חוזה, אבל באמת שווה לבזבז בחירת סיבוב ראשון רק כדי להיפטר משנה וחצי של ג'אוויל?אני שונא את זה. מצד שני, ההעדפה שלהם להעביר את אפללו ולא את צ'נדלר שיש לו חוזה גם לעונה הבאה מראה לי שהם מתכננים לנצח ב2015-16, ויכול להיות שבשביל זה הם חייבים להיפטר מהshaqtin MVP שלהם. כמו בהרבה מהקבוצות, כנראה שנדע רק עוד שנה מה קרה פה היום.

יוסטון:

הגיעו: קיי.ג'יי מקדניאלס, פבלו פרג'יוני

עזבו: אלכסי שבד, אייזיאה כנען, שלוש בחירות סיבוב שני

לכל מי שמתפוצץ לו הראש מאיך דריל מורי הצליח להשיג את אחד מ10 הרוקיז המבטיחים של הדראפט האחרון (בינתיים) תמורת בחירות סיבוב שני – חשוב לזכור שמקדניאלס יושב על חוזה רוקי רק השנה, ושבקיץ הוא שחקן חופשי מוגבל ויוסטון תצטרך להשוות עבורו הצעות די גבוהות. חשוב גם להבין שהוא עושה בדיוק את מה שקורי ברואר עושה על המגרש רק עם יותר פעירות. אבל זה טרייד שמחזק את הרוקטס כמעט בחינם, ופרג'יוני יכול להיות שדרוג בעמדת הרכז המחליף על כל מה שיש להם עכשיו בפלייאוף. וכנראה שמורי ויתר על למצוא את הפרסונס הבא..

יוטה:

הגיעו: קנדריק פרקינס (כנראה יחתך), גרנט ג'רט, בחירת סיבוב ראשון מוגנת מOKC ב2017, בחירת סיבוב שני מדטרויט

עזבו: אנס קאנטר, סטיב נובאק

קצת מוזר כשחושבים על זה שקאנטר היה הבחירה השלישית בדראפט של 2011 ועכשיו הוא מועבר עבור מה שתהיה בחירה באזור ה25. למרות מספרים לא רעים בדקות מצומצמות כבר שתי עונות רצוף, כנראה שיוטה התייאשו ומנסים לצמצם פה הפסדים לפני שהם יצטרכו להאריך לו את החוזה בשנה הבאה.

מילווקי:

הגיעו: MCW, טיילר אניס, מיילס פלאמלי

עזבו: ברנדון "כמעט-אולסטאר-והשחקן-המוביל-של-הפרנצייז" נייט

הWTF השני והמרכזי של היום הזה. מצד אחד יש לך שחקן טופ 3 (אם היינו בוחרים רטרואקטיבית) בדראפט 2013, ומצד שני יש לך כוכב של קבוצה שיושבת על מאזן 30-23. טריידים כאלה כמעט אף פעם לא קורים. בטווח הארוך אין ספק שמילווקי מרוויחה כאן – נייט שחקן חופשי מוגבל ויקבל הארכת חוזה גדולה בקיץ, בעוד לMCW יש עוד שנתיים וחצי על משכורת רוקי ואניס את פלאמלי זה שני פרוספקטים מבטיחים מאוד. בטווח הקרוב, הם הקריבו את העונה הנוכחית. הבאקס 8 משחקים מהמקום התשיעי והם בלי ספק יהיו בפלייאוף, אבל כנראה שיסתפקו בהדחה מכובדת בסיבוב הראשון.

ברור לי לגמרי שזה מנוגד לכל מה שהאינטרנט אומר, ולמה ש90% מהגולשים פה חושבים, אבל אני חייב לקחת את הצד של מילווקי בטרייד הזה. הסיבה העיקרית עבורי היא שאני מאמין שיש משהו בקרטר וויליאמס מעבר לכוכב לא יעיל של קבוצה בטנקינג – הוא כבר היום מ-ד-ה-י-ם בצד ההגנתי, ויכול בקלות להפוך לשחקן התקפה סביר פלוס (לי הוא מאוד מזכיר את ג'ון וול בשנים הראשונות שלו בליגה). תוסיפו לזה שלפחות אחד מאניס או פלאמלי יהפוך לשחקן ששווה להשאיר (פלאמלי כבר שחקן רוטציה לגיטימי), ולי זה מספיק. אני מקווה שאני לא אסתכל על זה עוד שנתיים וארגיש מטומטם, אבל זה מה שנראה לי כרגע.

OKC:

הגיעו: אנס קאנטר, די.ג'יי אוגוסטין, קייל סינגלר, סטיב נובאק

עזבו: רג'י ג'קסון, קנדריק פרקינס, גרנט ג'רט, בחירת סיבוב ראשון מוגנת ב2017

אחת משתי המנצחות הגדולות של היום הזה. משמח לראות שפרסטי סוף סוף עבר מהשוק ("Shock") אל השוק עם חודש אקטיבי מאוד. ברור היה שאין מקום בקבוצה גם לג'קסון וגם לוויטרס, והטרייד הזה מחזק את OKC לרוחב בדיוק במקומות הנכונים. רכז מחליף ראוי לראסל (לא עוד 25 דקות של דרק פישר בפלייאוף), גבוה התקפי איכותי ליד איבאקה (ברצינות, יש שחקן שיותר יחמיא ליכולות של קאנטר לשחק לידו מאשר סרג'?אני לא מצליח לחשוב על אחד), ושחקן כנף קלאסי שמסוגל לתרום משני צידי המגרש (יוקפץ לחמישיה על חשבון רוברסון?). המחיר לא כבד – על ג'קסון דיברנו והוא גם מסיים חוזה בקיץ, אדאמס וקוליסון יכולים להסתדר עם חלק גדול מהדקות של פרקינס, ואם למדנו משהו מהיום זה שבשביל להשתפר צריך להקריב בחירות סיבוב ראשון. בכל מקרה, סטיב קר לא ישן טוב הלילה…

פיניקס (להחזיק חזק):

הגיעו: שתי בחירות סיבוב ראשון של מיאמי (כנראה 2017 ו2019), בחירת סיבוב ראשון של קליבלנד ב2016 (מוגנת טופ 10), ברנדון נייט, מרכוס תורנטון, דני גריינג'ר, ג'ון סלמונס.

עזבו: בחירת סיבוב ראשון של הלייקרס בשנה הבאה (מוגנת טופ 5, אחר כך טופ 3 ואחר כך לא מוגנת), גוראן וזוראן דראגיץ, אייזאה תומאס, טיילר אניס, מיילס פלאמלי

יום מוזר. דראגיץ אמר בפומבי שהוא רוצה לעזוב אז כנראה שלא הייתה ברירה. למרות שהסאנס יכלו להיעזר בעוד שחקן רוטציה משמעותי בחזרה בטרייד הזה (גיימס אניס?), זה מחיר לא רע עבור שחקן בסיטואציה כזו (רק לפני חודשיים רונדו עבר במחיר נמוך יותר ועם יותר זמן על החוזה). אבל למה לוותר גם על תומאס??אמנם נייט מהווה שדרוג גדול על פניו (ובינינו – גם על פני דראגיץ של העונה), אבל לא מספיק כדי לוותר על אחד הנכסים האסטרטגיים היקרים בליגה – הבחירה של הלייקרס, שמתישהו בשנים הקרובות ככל הנראה תיפול בטופ 7.  הטרייד הזה, תחת ההנחה הדי סבירה שתורנטון גריינג'ר וסלמונס לא יכולים לספק דקות רציניות, מקצר את הרוטציה הארוכה של פיניקס, ולמרות שחקני רוטציה ראויים אחרים בעמדות יש סכנה שזה יפגע בה. מעניין יהיה לראות כמה מהר הקבוצה הזו תתחבר מחדש ואם זה יספיק כדי להשאיר את OKC המחוזקת בחוץ. אני השתכנעתי שלא.

דטרויט:

הגיעו: רג'י ג'קסון, טיישון פרינס

עזבו: די.ג'יי אוגוסטין, קייל סינגלר, יונאס גרבקו, לואיג'י דאטומה

בדומה לפורטלנד, גם סטן-ואן מקצר את הסגל והופך שלושה שחקני רוטציה לשחקן מוביל בדמותו של רג'י ג'קסון. אוגוסטין היה פנטסטי מאז שג'נינגס נפל, אבל כנראה שואן גנדי לא סומך עליו מספיק לטווח הארוך (אגב, זה הרכז הנמוך השני שעוזב היום קבוצה שלא מאמינה שהוא יכול להוביל אותה). סינגלר וג'רבקו שניהם נחמדים מאוד, אבל הם לא יותר משחקני רוטציה. אני אוהב טריידים מהסוג הזה. יהיה מעניין לראות אם ג'קסון יכול להוביל קבוצה כמו דטרויט לפלייאוף, ואיך זה יתרגם לחוזה שלו בקיץ.

בוסטון:

הגיעו: אייזאה תומאס, יונאס ג'רבקו, לואיג'י דאטומה

עזבו: בחירת סיבוב ראשון של קליבלנד ב2016 (לא לדאוג, נשארו עוד איזה 200), מרכוס תורנטון, טיישון פרינס

זה טרייד טוב. בוסטון נואשת לרכז מאז רונדו והטרייד הזה מביא לה את הרכז הנכון ועל חוזה מצוין. ג'רבקו יותר מוכשר משני שחקני הרוטציה שהסלטיקס מאבדים פה ובכל מקרה הקו האחורי די מפוצץ עם בראדלי סמארט טרנר וג'יימס יאנג (כולם גם כן על חוזים טובים). העתיד של הסלטיקס כבר נראה ורוד, ועכשיו גם ההווה נראה קצת יותר. לולא הפציעה של סלינג'ר שהוכרזה היום הייתי רומז שאפשר לחלום על מקום בפלייאוף, אבל הספינה הזאת כנראה כבר הפליגה.

פילי:

הגיעו: בחירת סיבוב ראשון מוגנת של הלייקרס, בחירת סיבוב ראשון מוגנת של OKC, בחירת סיבוב שני של יוסטון, אייזאה כנען, ג'אוויל מגי

עזבו: MCW, קיי.ג'יי מקדניאלס.

זה כל כך מביך, ובעיקר כל כך סתמי. בשביל מה לחכות ולחכות אם ברגע שאתה פוגע עם בחירות הדראפט שלך אתה מעביר אותן עבור בחירות דראפט אחרות?אני מתחיל לחשוב כמה בחירות פילי צריכה לצבור לפני שהיא תצא כבר מהמעגל המתסכל הזה. כרגע יש לה, לא כולל הבחירות שלה, 3 בחירות בסיבוב הראשונות ו11 (!!) בחירות בסיבוב השני ב5 השני הבאות. שוב, אני מקווה שהקהל יסלח להנהלה הזאת, שכבר שנתיים ברציפות מעבירה בטרייד כל שחקן שקצת מקל להם על כאב הצפייה במשחקים של הסיקסרס, והייתה מוכנה לקבל לוחם דאע"ש כל עוד הוא בא עם בחירת סיבוב שני, כמו שניסחו את זה כל כך טוב בגרנטלנד.

מיאמי:

הגיעו: גוראן וזוראן דראגיץ

עזבו: שתי בחירות סיבוב ראשון (כנראה 2017 ו2019), נוריס קול, דני גריינג'ר, שון וויליאמס. ג'וסטין המילטון

ניסיתי למצוא קליפ של ריילי וברקע השיר הזה של די ג'יי קאלד אבל לא מצאתי אז תאלצו לדמיין. זה הvibe במיאמי עכשיו. קודם נופל לחיקם פאקינג FA שמוריד משחקים של 20-20 ו10-10-10, ועכשיו מגיע לשם רכז טופ 10 שכל הליגה רדפה אחריו. אם ספולסטרה יכול לחבר את זה מספיק מהר [abbr title="לפי ג'ון שומן מNBA.COM – מתוך 30 משחקים נותרים 17 בבית וב12 היריבה בלילה שני של Back-To-Back"]ועם הלו"ז הכי קל עד סוף העונה[/abbr], אפשר להתחיל לחלום על מפגש 3-6 בפלייאוף בין קליבלנד למיאמי, וזה כבר כיף.

Subscribe
Notify of
74 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
מנחם לס
20 בפברואר 2015 6:55

נהדר. מץ\תחילה עד הסוף. שתי המנצחות הגדולות ללא ספק הן מיאמי ו-OKC!

זיו תל אביב
זיו תל אביב
20 בפברואר 2015 7:16

סחטן על ההשקעה.

לגבי סשנס מילר הטרייד טוב לקינגס.
סשנסהיה לא פחות ממזעזע השנה והיתה לו עוד שנה בקנה.

קרל ופיט הודיעו במסיבת העיתונאים שהם מעוניינים לבנות מהשוק החופשי ומטריידים ולא מהדראפט.[מתאים לקארל בול]
כדי למשוך שחקנים חופשיים ולאפשר טריידים צריך לנצח והם סמנו את ה15 משחקים כיעד.

לקינגס לוח משחקים קל מאד באופן יחסי[שניים מול פילדלפיה שניים מול הלייקרס, ניו יורק ,מינסוטה, אורלנדו..]

אני בדעה שהקינגס היו צריכים להשאיר את מאלון אבל במצב הקיים קארל יכול להיות לא רע.

זיו תל אביב
זיו תל אביב
20 בפברואר 2015 7:25

דרך אגב סיכוי לא רע שעומרי יהיה סטרטר עד סוף השנה.
קרל רוצה לשחק עם גיי בארבע ולדעתי עומרי עדיף על דרק וויליאמס בשלוש והוא הרבה יותר מתאים לסגנון של קרל.

בכלל ההגעה של קרל היא הזדמנות לעומרי שהוא חייב לקחת ויש לו שלושים משחקים לזכות בחוזה שנה הבאה.

Smiley
Smiley
20 בפברואר 2015 12:44

דרק ויליאמס גם יכול לשחק 4, ככה שהם יכולים לשחק עם ויליאמס וגיי ביחד.
אם כי בתקווה בשביל עמרי שיעלה חמישיה, כי ככה הוא נותן משחקים טובים יותר

זיו תל אביב
זיו תל אביב
20 בפברואר 2015 13:29
Reply to  Smiley

אבל קארל רוצה את גיי בארבע, לפחות לפי מה שמדווח באתר האוהדים שאני קורא.
נדע כבר במשחק הקרוב הלילה מול בוסטון.

Smiley
Smiley
20 בפברואר 2015 14:01

גם אני קראתי את הדיווח הזה. פשוט הזכרת את וויליאמס שהוא סוג של רודי גיי (למאוד מאוד מאוד עניים).
שוב, מקווה בשביל כספי שזאת הזדמנות ליותר דקות משחק

נתן גולד
נתן גולד
20 בפברואר 2015 7:26

תודה על הטור, מסכים עם הכול.
בעיניי טרייד מצויין לדיטרויט אוגוסטין לא יציב וג'קסון הוא שחקן הרבה יותר טוב ממה שהוא היה באוקלהומה. בנוסף הוא יכול לשחק 2 וכשג'נינגס חוזר הם יוכלו לשחק ביחד.
אין מילים על פילדלפיה. זה כבר עבר מזמן את גבולות הטנקינג ונהפך להיות פשוט בדיחה. הינקי כנראה התאהב בכל הקונספט של לבחור בדראפט אחרת אני פשוט לא מצליח להסביר איך בן אדם שפוי יעשה את כל המהלכים האלה.

המשגיח
המשגיח
20 בפברואר 2015 8:12

פוסט אדיר!!!

בתקופה האחרונה התחלתי לסמפט את מילווקי ופילי, אחרי אתמול זה ירד.

המשגיח
המשגיח
20 בפברואר 2015 8:15

אוקלהומה? וואו. מהלכים אדירים.

האכזבה הגדולה שלי היא קבוצתי אינדיאנה. יום שהתחיל עם שמועות על כך שלראשונה זה שנים רכז ראוי בדמותו של טיי לאוסון בדרך לקבוצה הסתיים עם כלום ושום דבר.

אחד העם
אחד העם
20 בפברואר 2015 8:27

וואו! המתפרות קורסות מעומס הזמנות של גופיות חדשות. ..
פאס כספי יוענק לקוסם שיודע לומר עכשיו בעל פה את כל החמישיות בליגה.
טור למופת . אתה כ"כ צריך לכתוב הרבה יותר ( כלומר, אנחנו צריכים שתכתוב יותר )

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 בפברואר 2015 9:52
Reply to  אחד העם

+++, ובאמת טור מצוין שעושה את העסק ברור ונהיר לכל אלו
שלא נמצאים בסוד העניינים, כמוני.

ירון
ירון
20 בפברואר 2015 9:57

מישהו יכול להסביר לי את כל עניין בחירת הדראפט מוגנת.

תודה

רועי ויינברג
רועי ויינברג
20 בפברואר 2015 11:19
Reply to  ירון

בחירת דראפט מוגנת זה בחירת דראפט רגילה, אבל יש הבדל אחד. אם הבחירה נמצאת באזור שהוחלט עליו מראש, היא שייכת לקבוצה המקורית, ולכן היא "מוגנת" ושייכת לה.

ירון
ירון
20 בפברואר 2015 12:49

2015 first round draft pick from Houston
Houston's 1st round pick to the L.A. Lakers protected for selections 1-14 in 2015, 1-10 in 2016, 1-10 in 2017, 1-5 in 2018, 1-5 in 2019 and 1-3 in 2020 and unprotected in 2021

הרי לא מדובר על 6 בחירות אז מה הכוונה

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 בפברואר 2015 10:17

האוהד של הניקס לא מגיע לקרסוליים של הדתי הג'ינגי של מלחה
והפועל ירושלים, אתם צריכים לשמוע את הטינופת שיוצאת לו מהפה.
אני מאוד מקווה בשבילו שאלוהים לא היה שחקן כדורסל בעברו…

איל
איל
20 בפברואר 2015 10:26

שמע, אני לא איזו כבשה בשדה אבל כשאני רואה אותו עומד על הכסא ומקלל את האמאמאמא של היריבים ושל השופטים מכל הלב, אני מתבייש שהוא הפנים של קהל הקבוצה שלי. פשוט בנאדם קטן.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 בפברואר 2015 11:35
Reply to  איל

לבן אדם אין גרם של מודעות עצמית, צריך לנסות להסביר לו בעדינות.

איל
איל
20 בפברואר 2015 13:40

אפשר לארגן לו שיחה של חצי שעה עם שרה אנטואנט.
זה יגמור לו את מלאי הקללות לשנה לפחות.

עגל
עגל
20 בפברואר 2015 10:22

טור מאיר עיניים כרגיל. עזרת לי להתפקס על מה שקרה (אבל אני אהיה תקוע עוד הרבה זמן עם שמות של שחקנים שכבר מזמן לא בקבוצות שלהם)

גיא
גיא
20 בפברואר 2015 10:43

הדיאלוג של פליפ ובילי, לפנתאון!

רועי ויינברג
רועי ויינברג
20 בפברואר 2015 11:19

טור מצויין

The Joker
The Joker
20 בפברואר 2015 11:24

מישהו, מתישהו, בפיניקס ובפילדלפיה, יצטרך להסביר את המהלכים של הטרייד דד ליין הזה. ושל השנה בעצם.
פיניקס, אחרי שהביאו את תומאס בתחילת העונה לעמדה של דאגיץ', מעבירים את שניהם – god knows why. גם אם דראגיץ' לא נותן את התפוקה של העונה שעברה (אולי כי הנחיתו לו עוד מישהו על העמדה *אהמ* *אהמ*), הטרייד הזה מעלה את השאלה למה לעזאזל הביאו את תומאס מלכתחילה?

פילי, אחרי בנייה מאומצת, מעבירה את MCW?? זה אומר שהם מצפים לקבל משהו איכותי יותר בדראפט 2031? איך בדיוק הם הולכים להסביר את המאמר (האדיר!) של רפי משלשום, שדיבר יפה על זה שנראה שדווקא יש יד מכוונת?

etayle
etayle
20 בפברואר 2015 12:19
Reply to  The Joker

קח בחשבון שלא ידעו מה עם בלדאסו…..

עידו גילרי
עידו גילרי
20 בפברואר 2015 12:13

מי שמשחק באש עלול להיכוות.
הסיפור של הסאנס עם דראגיץ' הוא דוגמא מצויינת. דראגיץ' היה בתוכניות של הסאנס לשנים הבאות כל הזמן. הבעיה שמקדונו ניסה להתחכם יותר מדי עם ההחתמה של תומאס.

נראה לי שהתוכנית מאחורי ההחתמה שלו הייתה להוציא לפועל עסקה כדי לשפר את הסגל. הבעיה שכמו שגוראן עצמו הצהיר הוא איבד כתוצאה מכך את האמון בזה שהסאנס רואים בו את האיש שלהם.
לסאנס לא נשארה ברירה ברגע שדראגיץ' הבהיר שהוא לא יחתום בקיץ ומקדונו ניסה למזער נזקים. בסופו של דבר זה משאיר אותנו תקועים במקום וכנראה מחוץ לפלייאוף. לפחות בקיץ ההנהלה לא תהיה מסונדלת סביב המו"מ על החוזה של דראגיץ' (כמו עם בלדסו בעונה שעברה) ותוכל להיות פעילה בשוק.

דדי
דדי
20 בפברואר 2015 14:22

נייט מסיים חוזה רוקי והופך לשחקן חופשי מוגבל שלא יכול לעזוב לעומת דראגיץ' שמסיים חוזה והופך לשחקן חופשי בלתי מוגבל שכבר הודיע ששום דבר לא יגרום לו להישאר בפניקס…

יחי ההבדל הענק…

דדי
דדי
21 בפברואר 2015 1:56

לגמרי – וגם זה רק אם הם יהיו חייבים…

המקסימום של נייט הוא לא כזה גבוה.

דדי
דדי
20 בפברואר 2015 14:33

עידו, אם אתה אוהד פניקס – סמוך עלי –
הסאנס אולי יפסידו פלייאוף העונה, אבל הם עשו מהלכים מבריקים שישתלמו לכם ביג טיים בקיץ הבא.

איל
איל
20 בפברואר 2015 18:50
Reply to  דדי

אפשר הסבר?

עידו גילרי
עידו גילרי
20 בפברואר 2015 22:26
Reply to  דדי

אני מסכים שמקדונו שמר על גמישות רבה לעתיד אבל מבחינתי זה היה מזעור נזקים שמהווה כרגע דריכה במקום. נראה בקיץ מה יהיה.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 בפברואר 2015 12:17

במיאמי יש עכשיו דינוזאור רפטור, 2 דרקונים, מוטציה לבנונית
כתוצאה מהשבר הסורי אפריקני, צייד סודני, ו "פלאש" בלי ברכיים.
ממש פארק היורה.

Mbk
Mbk
20 בפברואר 2015 12:24

כמובן ששכחת אוהדים פרהיסטורים מבתי האבות סביב מיאמי ביץ

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 בפברואר 2015 12:30
Reply to  Mbk

אתה מתכוון למנחם ? סמיילי

גיא
גיא
20 בפברואר 2015 12:51

אוקלהומה הולכים לקחת את האליפות השנה. שמישהו ירשום את זה.
וציטוט מתאים מאת האדם שאני הכי מעריץ בעולם – אלברט אינשטיין: "אם תורת היחסות שלי תוכח כנכונה, הגרמנים יקראו לי גרמני, השוויצרים יקראו לי שוויצרי והצרפתים יקראו לי מדען גדול. אם היחסות תוכח כלא נכונה הצרפתים יקראו לי שוויצרי, השוויצרים יקראו לי גרמני והגרמנים יקראו לי יהודי."
במקרה שלי, אם OKC תיקח את האליפות, אצטייר כנביא. ואם לא, אצטייר כשוטה. אני מוכן לקחת את הסיכון הזה

המשגיח
המשגיח
20 בפברואר 2015 13:00
Reply to  גיא

"הנבואה ניתנה לשוטים…"

ולדי קוגן
20 בפברואר 2015 14:29
Reply to  גיא

מסכים איתך לגבי האליפות. אבל אני לא אובייקטיבי ואני אומר את זה כל הזמן. אחרי המהלכים של אתמול אני לא יכול לחכות כבר לפלייאוף.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 בפברואר 2015 13:05

וזה מה שרץ עכשיו באוזניות של האחים דראגיץ' כשהם בדרך
"קוסט טו קוסט" לפלורידה:

https://www.youtube.com/watch?v=W7–StZlAi0

אורן
אורן
20 בפברואר 2015 13:07

איזה סיקור נהדר !

דדי
דדי
20 בפברואר 2015 13:23

תודה על הסיכום, אבל חולק על הרבה מהניתוחים –

דראגיץ' הוא לא דוגמא לכח של כוכבים אלא פשוט למציאות של שחקן שמסיים חוזה ולא מפחד להרגיז אוהדים ומנהלים ולהגיד בפה מלא שהוא מתכוון לעזוב את הקבוצה עוד כמה חודשים.
לכוכבים הרבה יותר גדולים יש הרבה פחות כח פשוט כי הם תחת חוזה ארוך טווח…

הטרייד של אנדרה מילר תמוה לוושינגטון אבל ברור וטוב לסקרמנטו.
מנהיג ותיק ויציב זה בדיוק מה שהקבוצה הזו צריכה.
זה צריך להיות מישהו טוב ממילר בטווח הארוך, אבל עד לסוף העונה מילר הוא פיתרון נהדר – בטח כשכל מה שוויתרו עליו זה שחקן שאכזב בקושי תרם.

הדיל של גרנט הוא לא פחות ממבריק למינסוטה.
חשיבות הנוכחות שלו עבור האוהדים ועבור השחקנים הצעירים בקבוצה היא עצומה.
כל התחושה הכללית לגבי הקבוצה הזו עכשיו שודרגה.
זה היה מהלך של "הגדולים" ומינסוטה משדרים שהם מנסים לבנות משהו עמוק, יסודי, ונכון במקום לנסות לשנורר עוד איזו בחירת סיבוב שני.
סחתין.

יאנג כמעט בוודאות יצא מהאופציה שלו לעונה הבאה, וזאת גם הסיבה שהערך שלו בטריידים היה נמוך כל כך.

דנבר ויתרו על בחירה כדי להעיף את מגי כי זה נותן להם גמישות ואופציות לגבי תקרת השכר בקיץ.

קרטר וויליאמס זה זהב של שוטים.
טייריק אוואס מספר 2 – עונת רוקי עם מספרים גבוהים שמסנוורים את כולם וגורמים להם להתעלם מכל הפגמים הברורים במשחק שלו.
אני גם צופה שכמו טייריק יקח לו כמה שנים מאכזבות עד שבסופו של דבר הוא יתייצב כשחקן "טוב" ולא יותר מזה.
זה לא מקרה שפילדלפיה מנסים להיפטר ממנו כבר מאז הקיץ.
הסיבה היחידה שאני רואה למילווקי לעשות את הטרייד הזה היא קמצנות, וגם העובדה שהם עדיין שיחקו טוב וניצחו כשנייט היה בחוץ עם פציעה – אז למה לא לחתוך עלויות ?…
נייט הוא בלי שום ספק השחקן הכי טוב בטרייד.

הבחירה של הלייקרס שפניקס וויתרו עליה היא כמעט בוודאות הבחירה של העונה הבאה. אין פה עניין של "השנים הבאות".
לגבי תומאס – יש דיבור עליו עוד מאז ימי סקרמנטו שהוא שחקן בעייתי מאד מבחינת יחסי אנוש.
זו כבר השנה השנייה ברציפות שבה הוא נותן תפוקה מצויינת ובכל זאת מועבר למקום אחר מבלי שהושג עבורו שדרוג ברור.
מקרי ? קצת קשה להאמין…

ועוד עדכון – ניו אורלינס הביאו גם את איש סמית מאוקלהומה.

אחד העם
אחד העם
20 בפברואר 2015 14:52

נכון אבל אם אני זוכר טוב מ2012 דדי חייב לנו מאמר על הלייקרס. . או שזה היה k ? כמה כותבים מדהימים יש באתר הזה ( סבתא שלי אומרת שאני מתחיל להשמע כמו דורון המקורי ,,,)

מנחם לס
מנחם לס
20 בפברואר 2015 17:13

הבעייה עים דדי היא פשוטה: הוא גבר גדל מידות, פיקח מאד, חביב מאד, פוסי קאט ממש כשאתה פוגש אותו אישית (בניגוד לכמה תגובות מהגיהנום שלו) שישנה לו בעייה הגדולה אחת: הוא עצלן.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 בפברואר 2015 17:22
Reply to  מנחם לס

נשמע ממש "שוגר דדי"

דדי
דדי
21 בפברואר 2015 2:07

קודם כל תודה עומר.

העניין לגבי דראגיץ' הוא שהסיבה שבגללה הוא הגיע בסופו של דבר לאחת הקבוצות שהוא רצה לעבור אליהן, היא בדיוק העובדה שהוא יהיה שחקן חופשי בקיץ ויוכל לחתום איפה שירצה.
בתנאים כאלה, איזו קבוצה שלא נמצאת ב"רשימה" של דראגיץ' תהיה מוכנה לתת עבורו תמורה משמעותית ?
ברגע ששחקן עומד להפןך לשחקן חופשי בלתי מוגבל, השוק עבורו קטן משמעותית.
אם הוא גם נותן רשימת "מועדפות" ? ועוד כאלה שיהיה להן מקום להחתים אותו בקיץ כמו הלייקרס או הניקס ?
השוק עבורו מעבר לקבוצות האלה פחות או יותר מת…

לכוכבים הרבה יותר גדולים אין שום סיכוי ליצור לחץ כזה אם הם לא עומדים לפני סיום חוזה.
מה שכן, אם לקבוצות יש שכל, הן יחפשו לכוכבים העוזבים שלהם טרייד עוד בעונה לפני כן.
בגלל זה יוטה למשל, קיבלה יותר עבור דרון וויליאמס מאשר אורלנדו קיבלה על הווארד…

דדי
דדי
21 בפברואר 2015 18:40

את זה אתה יכול להגיד רק בדיעבד – כשווצ'ביץ' הפתיע את כולם ונהיה לאחד הסנטרים הטובים בליגה ושהלייקרס נפלו עם הווארד במקום להפוך לאמפריה.
ביום הטריידים אני בטוח שזה לא מה שחשבת, מה גם שהווארד השחקן היה בליגה אחרת מדרון בזמן הטרייד.

פה איתמר
פה איתמר
20 בפברואר 2015 23:17
Reply to  דדי
נתן
נתן
20 בפברואר 2015 14:01

עומר תעשה לי ילד….
סיקור מעולה שעושה סדר בבלגאן בזמן כל כך קצר.

איתי קדם
20 בפברואר 2015 14:07

תודה למדתי הרבה וגם מהתגובה של דדי שמשקפת חשיבה אחרת של כל הצדדים ורואה יתרונות וחסרונות אחרת לגמרי!
בשורה התחתונה – מי שישיג את המטרות שלו העונה/בעונות הבאות נוכל להסתכל אחורה ולומר אם היה חכם מראש.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20 בפברואר 2015 14:38

תודה רבה על הסיכום, יום אחד אני לא בעניינים וכל הקבוצות השתנו.

הינקי כנראה קורא הופס ונעלב מהמחמאות של האוהד שכתב עליו, והחליט להוכיח אותו על טעותו.
בסוף יתברר שהאיש ברח ממחלקה סגורה והתחזה לאיש אנליטיקס.
פילי אכלה אותה בגדול איתו לשנים רבות.

יניב
יניב
20 בפברואר 2015 16:50

הינקי עלה על פטנט קל ופשוט במקום לנסות לבנות בקומה הוא פשוט מוכר לאוהדים של פילי תקווה וזה מה שקונה אותם. כל שנה זה יהיה חכו עוד שנה שנתיים תהיה לנו קבוצה לאליפות. תשאל עד מתי האוהדים יאכלו את הלוקה? אז זה קצת כמו ביבי ואני. כל מערכת בחירות יש לי את התקווה שהנה מעיפים אותו וכל סוף מערכת בחירות הוא עדיין ראש ממשלה. רוצה להגיד שתקווה זה דבר ממכר

asi
asi
20 בפברואר 2015 14:53

מאמר חובה. תודה עומר, איזו השקעה!!!

צביקה
צביקה
20 בפברואר 2015 16:40

כל כך נהניתי. יופי של פוסט עומר. ולגמרי מסכים עם דדי על מינסוטה וגארנט. הוא אמר הרי שהוא רוצה בעתיד להיות בעלים של הקבוצה. הוא מגיע בדיוק בשביל זה.

אפלטון
אפלטון
20 בפברואר 2015 17:19

יופי של פוסט שעושה סדר בדברים.
מסכים מאוד עם הפרשנות שלך לטריידים.
גם אני חושב שמילווקי עשו יופי של טרייד. נייט שחקן בסדר ומראה יציבות מפתיעה השנה, אבל בטח שלא כוכב והפוטנציאל והנתונים הפיזיים של MCW מרשימים בהרבה. אני בטוח שלצד קיד הוא יגדל ויתפתח להיות טוב בהרבה ממה שהוא עכשיו.
חוץ מזה טיילר אניס ופלאמבלי הם אחלה צעירים שישתלבו ברוטציה הרחבה של קיד ומילווקי מרוויחה פה עתיד גדול כשאיליאסובה ופצ'ולייה יסיימו חוזים. ממש אוהב את דרך הבנייה של מילווקי,
האנטי תזה של הינקי. שומרים על גמישות כלכלית תוך כדי שמירה על תחרותיות בעזרת בחירות וטריידים חכמים.
לגבי פיניקס, אההה… לא הולכים לשומקום. לכאורה. חיכו יותר מדי עם דראגיץ', היססו יותר מדי, אבל מצד שני שמרו על גמישות לעתיד ועל האופציה להביא כוכב בקיץ הבא, כך שבסוף בהחלט יכול להיות שמעז יצא מתוק. עדיין יושב על הגדר במקרה שלהם. נראה איך יתפתח.
והינקי, נו שיחכה עוד קצת, יחלוב את פרת הדראפטים עד שישנו את השיטה. במהרה בימינו. אמן.
יוסטון- גם, לא יודע מה לחשוב על הטרייד הזה. נראה שמורי ראה מציאה ולא יכל לעמוד בפיתוי לקנות את המוצר הלא נכון. מקהייל לא ידע להשתמש בפוטנציאל הגדול של מקדניאלס ויוסטון לא יתנו לו כסף גדול בקיץ, אז רוב הסיכויים שיעזוב. לגבי פריג'יוני, גם לא מבין. חסרים ביוסטון יוצרים בהתקפה וגופות שיעמדו בצבע עד שהווארד יחזור. פריג'יוני רק עומד בתקן של גופה.

bobby
bobby
20 בפברואר 2015 20:11
Reply to  אפלטון

שמע, לגביי מקדניאלס –
כל עוד האוורד אכן פצוע עד אזור סוף מרץ/תחילת אפריל, יוסטון משחקים הרבה עם הרכבי סמול-בול – כי מה לעשות שחוץ מדי-מו אין באמת מישהו ראוי שישחק כסנטר.
ואז מקהייל משחק הרבה עם הרכב בו סמית' מוצב כסנטר, ברואר, אריזה, ג'ונס ופפניקולאי מאיישים את עמדות הפורוורד, וכרגיל – הארדן, בברלי וטרי בקו האחורי.
בהתחשב בכך שג'ונס עדיין לא 100%, ומקדניאלס ככל הנראה מוכשר מפפניקולאו, סיכוי סביר שיזכה לקבל כמות דקות סבירה.
בנוסף, בהתחשב בעובדה שבטוח המספרים שלו יירדו עד סוף העונה – ככה גם הערך שלו יהיה מעט נמוך יותר, מה שיכול לגרום לכך שלא תהיה ליוסטון בעיה להשוות את החוזה שיוצע לו.

לגבי פרג'יוני –
בוא נודה באמת – קנאן, טרי ובברלי – הם כולם קומבו-גארדים, אף אחד מהם אינו רכז טבעי. פרג'יוני כן. נכון – הוא לא מוכשר כמוהם, אבל הוא כן יודע לנהל משחק.
הבעיה כמובן היא שכל עוד הארדן משחק – אין צורך ברכז טבעי שישחק לידו, זה רק מפריע.
אבל בדקות שהארדן נח, אולי הנוכחות של רכז שיוביל את הכדור תעשה טוב לסקנד-יוניט של הקבוצה. נכון לעכשיו כשהארדן נח משחק ההתקפה של הקבוצה נראה לעתים תקוע, אולי חוץ מכשטרי מרכז.
אם מקהייל ישתמש בפרג'יוני בחכמה, אז מצד אחד משחק ההתקפה של המחליפים יוכל להשתפר, ובנוסף טרי יקבל יותר דקות מנוחה, ובדקות שישחק יוכל להתרכז יותר בקליעת שלשות ופחות בניהול המשחק.

עגל
עגל
20 בפברואר 2015 18:11

אולי באמת נזכה פעם לקרוא כאן סיקור אורח של דדי?

חיים כ
חיים כ
20 בפברואר 2015 23:36

המון המון זמן לא הגבתי כי יש לי תקופת מבחנים פסיכית, אבל האתר הזה לא מפסיק להתקדם קדימה.

תודה לכולם!!!

ושאלה לא קשורה לעומר, האם אתה חבר של האיש וסנסציית הטינדר עידו קציר?

דדי
דדי
21 בפברואר 2015 3:05

למי ששאל על פניקס –

קודם כל, לגבי העונה – יכול להיות שהם הפסידו את הפלייאוף ואת הזכות להפסיד 4-0 לווריורס. ביג דיל.

אבל מה קורה קדימה ?
בקיץ הבא ?

לפני הטריידים, לסאנס היה בקיץ הבא את אייזאה, פלמלי, ובתכנון היה דראגיץ בחוזה ענק של כ 16 מיליון לעונה.

ומה עכשיו ?

ברנדון נייט שלדעתי לא נופל בהרבה מדראגיץ' אם בכלל, והוא גם צעיר יותר ועוד יתקדם.

אבל המפתח הוא ה qualifying offer שפניקס צריכים להגיש לנייט כדי לשמור על הזכויות להחתים אותו.
והסכום הזה הוא בסך הכל משהו כמו 4.8 מיליון (מתעצל לבדוק בדיוק).

לשם השוואה, המקום בתקרת השכר שדראגיץ' היה תופס עוד לפני חתימה היה מעל 11 מיליון (!).

תוסיף לזה את ההיפטרות מהחוזה של תומאס, ומה קורה ?

במקום שלסאנס יהיה בקיץ את תומאס ודראגיץ', עכשיו יהיה להם את נייט + מקום בתקרה להציע חוזה מקסימום לסנטר או לסמול פורוורד, ולזה תוסיף את שתי הבחירות העתידיות בסיבוב הראשון שהם קיבלו ממיאמי במקום הבחירה של הלייקרס בעונה הבאה (בהנחה סבירה שהעונה הלייקרס ישמרו על הבחירה).

מדובר לדעתי בצעד עצום קדימה עבור פניקס לעומת האלטרנטיבה, בכפוף לזה שהם יעשו החתמה/ות חכמה/ות.
נייט הוא שחקן מצויין ויתאים הרבה יותר מדראגיץ' לשחק עם בלדסו לדעתי, תוסיף את המוריסים, טאקר, לן ושחקן מקסימום – וסוף סוף יש סיכוי אמיתי להתקדם לכיוון הצמרת במערב – מה שאני לא חושב שהם יכלו לחשוב עליו ברצינות לפני הטריידים האלה.

זו דעתי לפחות, ואני מאד אופטימי בשביל פניקס וחושב שהם שיחקו אותה והפכו מצב בעייתי עם דראגיץ' לעמדת זינוק מצויינת ומשופרת.

איל
איל
21 בפברואר 2015 17:22

אם אני לא טועה הם יכולים לעשות את מה שיוסטון יכלו לעשות עם החוזה של פארסונס בקיץ האחרון (ולא עשו). כלומר, לשמור אותו לעוד עונה תחת ה-QUALIFYING OFFER שדדי דיבר עליה ואז הוא יהיה שחקן חופשי בלתי-מוגבל בקיץ הבא.
אבל אני כנראה טועה.

דדי
דדי
21 בפברואר 2015 18:58

ממש לא נכון.
זה עובד בדיוק ככה.

את גרין איו להם שום כוונה להחתים.
את רייט אולי – אבל יוותרו עליו כמו כלום אם יצטרכו את המקום שלו בתקרה (ולא בטוח שיצטרכו).

ולא משנה איזו הצעה נייט מקבל, הוא עדיין תופס להם רק 4.7 מיליון מתקרת השכר.
אם הוא חותם על הצעה מקבוצה אחרת – יש להם 3 ימים עד שהם חייבים בפועל להשוות את ההצעה, כשבפועל הם צריכים רק דקה וחצי כדי להחתים את שחקן המקסימום שניהלו איתו משא ומתן בשבועיים הקודמים שמיועדים בדיוק לזה.

ואם הם פשוט מגיעים עם נייט בעצמם לסיכום לפני שהוא מדבר עם קבוצה אחרת – אפילו על מקסימום של 5 שנים לצורך הדוגמא, הסיכום הזה עדיין לא משנה את ה 4.7 מיליון שלו בתקרת השכר – עד שהחוזה נחתם בפועל, וזה עניין שבשגרה שקבוצות מעקבות את החתימה הרשמית כדי לנצל את ה CAP HOLD הקטן יחסית של שחקן – בידיעתו ובהסכמתו המלאה כמובן.

– ככה זה עובד.

מבחינה מספרית, הסכום שייתפס בתקרת השכר של פניקס הוא לכל היותר 50 מיליון, כשהתקרה צפויה להיות לפחות 67 מיליון.

אבל ה 50 מיליון כוללים את האופציה של גריינג'ר – אופציה מאד זולה של 2 מיליון שאם הוא לא יממש אותה (מה שנראה לי סביר), הסכום יורד ל 48.5 מיליון.
המספר הזה גם כולל את השכר של רג'י בולוק – שחקן צעיר, זול, ומיותר לפניקס שיהיה קל מאד להיפטר ממנו עבור כלום אם יהיה צורך (כמו גם במקרה של גריינג'ר) אם יצרפו אליו בחירת סיבוב שני או אפילורק כסף מזומן.
בלי בולוק המספר יורד ב 800 אלף נוספים.

אפשרות נוספת וריאלית להרוויח אפילו עוד מיליון, היא להעביר בטרייד את בחירת הסיבוב הראשון שלהם.

בקיצור, הטופציות קיימות, המספרים עובדים, ואין בכלל ספק לגבי האפשרות והכוונה של פניקס להציע חוזה ענק לאחד הכוכבים החופשיים.
כמובן מה שנשאר לראות זה האם ואת מי הם יצליחו להשיג, אבל פניקס נחשבת ליעד די אטרקטיבי – אולי באופן קצת מפתיע.

דדי
דדי
21 בפברואר 2015 19:04
Reply to  דדי

ואפילו טעיתי – הסכום הכללי של פניקס נכון לעכשיו עומד על 48 מיליון ולא על 50, ומזה עוד אפשר וצריך לחסר את כל מה שרשמתי…

מה שכן – זה לא כולל החתמה מחדש של רייט.
אבל אם הולכים למשל על סנטר בחוזה מקסימום – מישהו כמו דיאנדרה או לופז – למי רייט יחסר ?…

דדי
דדי
22 בפברואר 2015 17:11

1. הדראפט נערך ב 30 ליוני ואז גם מסתיימים החוזים של העונה הקודמת.
החל מהראשון ליולי מותר לפנות, לדבר, ולנהל משא ומתן עם השחקנים החופשיים החדשים.
אבל בין התאריכים 1/7 ועד לסביבות ה 10/7 (זה משתנה קצת מעונה לעונה) אסור לחתום על אף חוזה או לעשות טריידים.

זו מין תקופת "הסגר" לליגה שבמהלכה מחושבת תקרת השכר לעונה הבאה (והחישוב הזה מן הסתם נחוץ כדי לדעת מה האפשרויות המדויקות של כל קבוצה להחתים שחקנים או לעשות טריידים, כמה בכלל שווה משכורת מקסימום, כמה שווה ה MLE שזו בעצם המשכורת הממוצעת בליגה, וכו'.

זו התקופה שבה יוצאים לתקשורת כל מיני דיווחים בנוסך
" X has reached a verbal agreement with team Y"
"this team and that team have agreed in principle on a trade…"
וכו'.

רק בסיום תקופת ההסגר מותר ממש לבצע את הטריידים או להחתים שחקנים בפועל על חוזים – כשכל פרטי השכר ותקרת השכר ידועים.

רוב השחקנים המבוקשים כבר מסכמים עם קבוצות במשך הימים האלה – כי הם גם הראשונים שמקבלים פניות…

לגבי נייט עצמו, 2 דברים –

א. גם אם הוא מסכם עם קבוצה אחרת הוא יכול לחתום רשמית רק בתום תקופת ההסגר, ואחרי החתימה לסאנס יש עוד 3 ימים נוספים עד שהם חייבים להחליט אם הם משווים את ההצעה או לא – למרות שברור שהם מתכוונים להשוות כל הצעה או שכל המהלכים של הדדליין הם טמטום אחד גדול…

יחסית למשכורות שמשולמות היום בליגה, לא רק שאני חושב שנייט שווה מקסימום, אלא שאני גם בכלל לא בטוח שאיזו קבוצה תשים אותו בעדיפות גבוהה ותסכם איתו – בגלל שברור לכולם שפניקס ישוו את ההצעה, וקבוצה שנתנה הצעה כזו מאבדת את המקום היחסי הזה בתקרת השכר עד שפניקס מודיעה מה היא החליטה, אז בעצם הולכים כאן לאיבוד 3 ימים חשובים מאד עבור אותה קבוצה שסיכמה עם נייט, שבמהלך הימים האלה הם קרוב לוודאי יאבדו את השחקנים שהם PLAN B ו – PLAN C שלהם…
בגלל זה למשל קבוצות בכלל לא יבזבזו זמן על להחתים מישהו כמו ג'ימי באטלר או קוואי לאונרד על הצעות – אלא אם כן מדובר באיזו קבוצה שממש לא אכפת לה להישאר בלי כלום – נגיד פילדלפיה.

אבל יותר מכל זה – פניקס גם יכולה בקלות לגרום לנייט בכלל לא לדבר עם אף קבוצה אחרת ולתת לעצמם הרבה יותר מ 13 יום +/- (ההסגר+3 ימים) כדי להחתים שחקן מקסימום.
הם יכולים להציע לו מה שאף קבוצה אחרת לא יכולה – שנה חמישית מובטחת בחוזה.
יותר מזה, אפילו אם משום מה הם חושבים שלא כדאי להם לתת לו 5 שנים, הם עדיין יכולים להציע לו חושה יותר גדול ל 4 שנים מאשר כל קבוצה אחרת (העלאות של 7.5% שנתי לעומת 4.5%), אני לא רואה סיבה שהוא לא יקבל את ההצעה – במיוחד אם הוא יודע שהסאנס ישוו כל הצעה אחרת (ובהגדרה יותר נמוכה) שהוא יקבל מקבוצה אחרת.

ואז חוזרים לנקודה המקורית – ברגע שהושג סיכום בעל פה, המקום שהוא תופס בתקרת השכר הוא עדיין רק ה 4.7 מיליון של ה quafling offer עד לחתימה הרשמית, שכאמור קבוצות ושחקנים מעקבות אותם כעניין שבשגרה כדי לנצל את האופציה הזו בדיוק.

הבעיה של יוסטון היתה שצ'אנדלר לא רצה להישאר, ולכן הלחיץ אותם וחתם על חוזה קצר עם קבוצה אחרת שיוסטון לא רצו להשוות, בוש התלבט ויוסטון החליטו להמתין רק לו, וככה קרה מה שקרה.
אני ממש לא רואה את זה קורה במקרה הזה.

הסאנס יוכלו להגיע להסכמה די בקלות עם נייט (שגם לא יהיו לו אופציות טובות מדי לדעתי בגלל מה שציינתי), ואז יהיה להם המון זמן שירצו כדי להחתים שחקן מקסימום על חוזה.

כשבוחנים את המהלכים שהם עשו – זה ברור לגמרי שזו התכנית שלהם.
טוב נסחפתי קצת עם האורך…

2.
גרין מאד ממורמר. הוא בעצם יצא מהרוטציה, הורנסק לא אוהב אותו למרות שהוא הראה יכולות גבוהות של סקורר, והוא אפילו הוזכר כמועמד לטרייד בדדליין הזה.
אני לא רואה אותם מנסים להחתים אותו, ויותר חשוב – אני לא רואה אותו מעוניין להישאר שם…

רייט הוא לא שיקול אם יש לך אפשרות להביא שחקן מקסימום, אבל כמו שהראיתי, לסאנס יש אפשרות להגיע למשהו כמו 22 מיליון מתחת לתקרת השכר די בקלות, מה שיכול להשאיר גם מקום לרייט אחרי הצעת מקסימום לשחקן צעיר.

תהיה להם גם בחירת לוטרי כדי למלא עוד מקום בסגל, וחריגה של 3 מיליון בחוזה דו שנתי להציע לעוד שחקן ספסל

לן מתפתח ועושה את העבודה, אבל אם הסאנס יכולים להביא סנטר טוב יותר ומוכח בחוזה מקסימום – לן הוא לא מספיק טוב כדי להוות שיקול כנגד זה לדעתי.
אבל בכל אופן, זה די ברור שיש סיכוי שהם ילכו על סמול פורוורד במקום – מי יודע.
העניין הוא להיות מסוגלים להחתים שחקן חופשי ברמה גבוהה שביחד עם רייט ו 2 הבחירות ממיאמי (אחת מהן לא מוגנת בכלל), יהווה תמורה מצויינת עבור תומאס, דראגיץ' שהיה בדרך החוצה בכל מקרה, ובחירת הדראפט של הלייקרס.
אני חושב שהסאנס עשו את זה, ובגדול – וכבונוס גם הצעירו את הקבוצה.

3.
נכון מאד לגבי הצוות הרפואי של הסאנס שנחשב לטוב בליגה מאז הניסים שהם חוללו לגרנט היל ושאקיל, אבל קשה לי להאמין שזה שיקול אמיתי לשחקנים חופשיים – אלא אם כן מדובר בשחקן מבוגר או נוטה לפציעות.
אבל אולי.

לגבי גריינג'ר – ממש לא בטוח שהוא יממש את האופציה שלו.
עם וותק כמו שלו, אני לא בטוח שמדובר ביותר מ חצי מיליון דולר בערך מעבר למשכורת מינימום שהוא יוכל להרוויח בכל קבוצה אחרת, ולדעתי יש סיכוי סביר שהוא יעדיף להרוויח קצת פחות כדי לנסות לשחק במועמדת לתואר.
גם קצת נכנס כאן מה שאמרת לגבי הצוות הרפואי של פניקס – אולי הם עוד יצליחו להחיות לו את הקריירה.
בכל אופן, גם אם יממש את האופציה, זה יהיה חוזה שקל מאד להיפטר ממנו עבור כלום – רק שלח לפילידלפיה עם 3 מיליון בכסף מזומן…

החוזק של הסאנס באמת היה העומק, אבל לאן זה הביא אותם ?
לאן זה הביא איזו שהיא קבוצה ?
הדבר הכי קשה והכי חשוב לקבוצה בנבא זה להשיג כוכבים.
הדרך הנכונה לבנות קבוצה זה קודם כל להביא את הכוכבים הכי טובים שאפשר – כי אותם הכי קשה להשיג – ואז להוסיף את החלקים מסביב שזה כבר החלק היותר פשוט.

קבוצות של עומק הן קבוצות שעושות עונות רגילות טובות.
הקבוצות שמנצחות בפלייאוף הן אלה שיש להן את הכוכבים היותר טובים.

הסאנס יצאו מהקיץ הבא עם נייט, בלדסו, טאקר, המוריסים, לן, שחקן מקסימום, וורן, גודווין, בחירת לוטרי, חריגה של 3 מיליון לשחקן נוסף, בחירת סיבוב שני, ועוד שחקני מינימום שונים.

זו עדיין קבוצה עם הרבה עומק, אבל המשקל עובר ל 5-8 השחקנים הבכירים כמו שקורה בקונטנדריות רציניות, והבכירים האלה יהיו טובים יותר מאלה של העונה הזו.

אני חושב שזה בכלל לא בספק שהם במצב מאד משופר לעומת מצבם אם לא היו עושים את הטריידים האלה, או מסתפקים רק בטרייד של דראגיץ'.

טוב, הגזמתי הפעם בחפירות. יותר מדי זמן פנוי היום…

Berch
Berch
21 בפברואר 2015 17:53

תודה על פוסט משובח….
חשבתי שמיאמי תתרסק עם העזיבה של לברון (ועם כל הכבוד לדאנג) אבל נראה שהם בדרך הנכונה.
ושוב, שלל החלמות לבוש

trackback

[…] אחד מפליטי פברואר המטורף של השנה שעברה, שהעביר 9% משחקני הליגה קבוצה, והעביר אותו […]

trackback

[…] אחד מפליטי פברואר המטורף של השנה שעברה, שהעביר 9% משחקני הליגה קבוצה, והעביר אותו […]

trackback

[…] אחד מפליטי פברואר המטורף של השנה שעברה, שהעביר 9% משחקני הליגה קבוצה, והעביר אותו […]